Wednesday, February 07, 2007

ماسایی سفید

The White Masai



کارگردان:
Hermine Huntgeburth
نویسندة رمان:
Corinne Hofmann
نویسندة فیلمنامه:
Johannes W. Betz
بازیگران:
Nina Hoss, Jacky Ido
محصول: 2005 آلمان
ژانر:
Romance / Drama

ماسایی سفیدپوست که براساس زندگینامة نویسندة رمان این فیلم، خانم کرین هافمن، ساخته شده در مورد رابطة یک دختر سوئیسی و یک بومی آفریقایی از اقوام ماسایی کنیا می باشد.
کرین هافمن سه کتاب نوشته که هر کدوم در مورد یک دوره از زندگیشه. این فیلم هم بر گرفته از کتاب اوّله که مربوط میشه به اواخر دهة هشتاد و اوایل دهة نود.
داستان فیلم اینه که کارولا، همون دختر سوئیسی، سال 1986 بهمراه دوست پسرش برای تعطیلات به کنیا سفر میکنه. در جریان این مسافرت با عشق زندگیش لمالیان (Lemalian) که یک جنگجوی سمبورو ِ (Samburu) و لباس مخصوص قبیله اش رو میپوشه آشنا میشه. کارولا که بطور محسوسی عاشق شده تصمیم میگیره زندگی مرفه اروپاییشو فدای این عشق کنه و در جستجوی لمالیان به محل زندگی دور افتاده اش بره. کارولا یه مدت کوتاه در کنار لمالیان در قبیلة کوچکش زندگی میکنه و با وجود اینکه تفاوتهای فرهنگی خودشو با اونا کمابیش احساس میکنه ولی به خاطر عشق عمیقی که بین اون و لمالیان وجود داره حاضر میشه با زندگی در سوئیس خداحافظی کرده و با لمالیان ازدواج کنه.
ادامة فیلم رو بهتره که خودتون ببینین و قضاوت کنین.
البته بازی نینا هاس جای حرف داشت که به قول این نظر- که واقعا نظر خوندنییه- جدای از نقد فیلم از جنبة فیلمسازی و اینکه بازیها چطور بودن نکتة مهم اینه که «کارولا و لمالیانی» واقعا وجود داشتن. من که بعد از دیدن فیلم همه اش داشتم به این فکر می کردم که اگه داستان فیلم واقعی نبود آیا همین قدر مخاطب رو تحت تاثیر قرار میداد یا نه.
در ضمن اگه بعد از دیدن فیلم براتون جالب بود که بدونین در دورة دوم و سوم زندگی کرین هافمن چه اتفاقاتی می افته و کتاب دوم وسوم به شرح چه چیز هایی می پردازه، توصیة اکید میکنم که به این لینک هم که واقعا تاثیرگذاره و یک مصاحبه با کرین هافمنه یه سری بزنین.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

سلام
ممنون از مطالب خوبتون من در مورد فیلم نگاه خیره اولیس مطلبی نوشتم که وقتی که راجب این فیلم در اینترنت گشت میزدم فقط وبلاگ شما بود که از این فیلم صحبت کرده بود فکر کنم فقط من و شما از این فیلم به طور کمی جامع تر مطلب گذاشتیم ...به هر حال با اجازه شما من مطلب شما را هم به مطلب خودم پیوست کردم تا ارزش مقاله بیشتر بشه .
موفق باشی

12:29 AM  
Anonymous Anonymous said...

اسم فیلمو میفرمایید

3:07 PM  

Post a Comment

<< Home