Monday, February 26, 2007

Notes on a Scandal


یادداشتهایی بر یک رسوایی

کارگردان: ریچارد ایر
فیلمنامه: پاتریک ماربر (بر اساس داستانی از زو هلر)
بازیگران: جودی دنچ، کیت بلانشت
محصول: انگلیس، 2006

میتونم بگم که این یکی از قویترین فیلمهای سال پیش بود با بازیهای فوق العاده و فیلمنامه خوب. من در راستای ماراتون قبل اسکار دیشب این فیلم رو دیدم و گفتم بگم که شما هم حتما ببینیدش (در ضمن خیلی این فارسی تایپ کردن سخته دیگه بابا نامردها! من کلی فیلم خوب دیدم ولی تنبلیم اومد بنویسم اینجا!).
داستان فیلم راجع به رابطه دو معلم مدرسه است. شیبا (کیت بلانشت) معلم جدید هنره و باربارا (جودی دنچ) معلم باسابقه تاریخه. باربارا تمام وقایع زندگیش رو در دفترچه های یادداشتش ثبت می کنه و به نوعی راوی داستان محسوب می شه. بین دو معلم رابطه دوستی شکل می گیره تا وقتی که باربارا بطور اتفاقی از چیزی خبردار می شه که میتونه رسوایی بزرگی رو برای شیبا به بار بیاره و از اونجاست که رابطه این دو نفر تغییر می کنه و داستان پیچ و خم تازه ای پیدا می کنه.
این فیلم به نظر من خیلی روانشناسانه است و نشون میده که آدمها چطور از موضع قدرت یا ضعف با هم برخورد می کنن. بازی جودی دنچ فوق العاده است و به نظر من تنها رقیب اصلی هلن میرن ( فیلم "ملکه") برای اسکار هست (امیدروارم واقعا یکیشون ببره امشب).
من فکر می کنم که مدت زمان فیلم هم خیلی مناسب بود و از بس که همه فیلمها دو ساعت و خورده ای طول می کشن، دیدن یه فیلم یک ساعت و نیمه خوب خیلی دلچسب بود!
خوب دیگه من رسما 2000 تا کالری سوزوندم برای تایپ کردن این دو تا خط! فعلا تا بعد.

Labels:

3 Comments:

Blogger hzahiri said...

بنده جدا خسته نباشید عرض می کنم و در مورد مشکلات فارسی تایپ کردن باهاتون همدردی می کنم! از این فیلم زیاد شنیده بودم، مجبورم کردی که حتما ببینمش خصوصا وقتی گفتی زمانش هم کمتر دو ساعت و نیمه

2:51 PM  
Blogger The Spring Breeze said...

hehe! merci vaghe'an... hala man inghadr ha ham ghor ghoroo nistam ke be nazar miad, vali dige bazi vaghtha ye jomle ro bayad 3 bar type konam ke dodorst az aab dar aad. asaab khoord mikone dige :)

7:06 AM  
Anonymous Anonymous said...

Very well done yet disturbing movie ... !!Random fact >>>> ( nOt the Right choice on youre valentines day ..Thats what happend to me )

11:54 AM  

Post a Comment

<< Home