Thursday, July 13, 2006

Pirates of the Caribbean: Dead man's chest

دزدان دریایی کارائیب: صندوقچه مرد مرده

کارگردان: گر وربینسکی (Gore Verbinski)، فیلمنامه: تد الیوت (Ted Elliott)، تری روسیو (Terry Rossio)، بازیگران: جانی دپ (Johnny Depp)، اورلاندو بلوم (Orlando Bloom کیرا نایتلی (Kierra Knightley)

این فیلم ادامه ماجراهای کاپیتان جک اسپرو (جانی دپ)، ویل ترنر (اورلاندو بلوم)، و الیزابت سوان (کیرا نایتلی) از فیلم دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه است. با توجه به سر و صدایی که این فیلم ایجاد کرده و فروش خیلی بالای اون در اولین شنبه و یکشنبه بعد از اکران، انتظار داشتم که یک اثر خارق العاده ببینم... ولی با وجود اینکه خیلی از فیلم خوشم اومد، به نظر من یه کم "هیاهوی بسیار..." بود.

با در نظر گرفتن اینکه فیلم مال کمپانی والت دیزنی است، می تونین حدس بزنین که چه تیپ فیلمی رو باید انتظار داشته باشید. قهرمانان ما (هر کدوم با انگیزه جداگانه ای) این بار در تلاش هستن که جک رو از یک طلسم دیگه (در واقع یک قرارداد دیگه که جونش رو تهدید می کنه) نجات بدن... اما طرف قرارداد اینبار مردی ست که گفته می شه "خود دریا است" و به این راحتی شکست نمی خوره. تنها راه حل پیدا کردن صندوقچه ایست که حاوی قلب هنوز تپنده حریفشون هست. جک طبق معمول سعی می کنه که با دوز و کلک از مخمصه نجات پیدا کنه، ولی بنا به دلایل پیش بینی نشده مجبور می شه که سهمی در ماجرا داشته باشه... نمی خوام که داستان فیلم رو خیلی بگم چون تازه اکران شده و ممکنه که بخواین ببینیدش ولی خوب بدونید که تو مایه همون قصه های جن و پری خودمونه دیگه! برای من که عاشق ژانر فانتزی هستم و جادو و جمبل یکی از جالبترین تم های داستانی برامه، ماجرای فیلم کاملا جذاب بود. اما ممکنه به نظر خیلی ها بچه گانه بیاد داستان.

فیلم خیلی خوش ساخته... با طراحی صحنه و گریم عالی... جلوه های ویژه طبیعتا قسمت عمده ماجرا رو تشکیل میدن و وا قعا هم خوب از آب در اومدن. بازی جانی دپ و کیرا نایتلی خیلی قابل باورتر از اورلاندو بلوم است - بخصوص جانی دپ که مطمئنا قسمت عمده موفقیت فیلم هم به خاطر وجود اونه. مشکل اصلی فیلم مدت زمان خیلی طولانی اش هست و بعضی جاها به نظر می آد که سکانس ها به فیلم تحمیل شده اند. در کل اگر که قسمت اول رو دیدید و دوست داشتید، این رو هم حتما دوست خواهید داشت و گرنه کاملا ممکنه که توی ذوقتن بخوره.

راستی این هم بگم که بعضی صحنه ها یه کم زیادی خشن و وحشتناک هستن و اگه بچه دور و برتون هست حواستون باشه که شب ممکنه کابوس ببینن!

Labels: ,